Ważna informacja dotycząca kontaktu telefonicznego. Bardzo prosimy dzwonić na numer komórkowy 530-195-854. Numer stacjonarny chwilowo nie działa.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

NAUCZANIE ZDALNE 3 - LATKI OD 12.04 DO 16.04.21R.

     16.04.2021r.

                                 TEMAT DNIA; „PLANETA ZIEMIA”

 

          1.   Nauczcie się rymowanki „Ziemia – nasza planeta”.

         Powtarzajcie rymowankę fragmentami ze słuchu   recytując indywidualnie lub z osobą, z którą się uczycie. Myślę, że rymowankę zaprezentujecie, jak wrócicie do przedszkola.

 

Ziemia to nasza planeta

na niej wszyscy mieszkamy.

Jest domem dla ludzi i zwierząt,

więc za to ją bardzo kochamy.

 

2. Posłuchajcie piosenki pt. „Ufoludkii pobawcie się w rytm melodii naśladując ufoludki. Oto link; https://soundcloud.com/user-956760406/ufoludki-s-i-muz-bo-ena-forma

 

3. Następnie posłuchajcie opowiadania Natalii Usemko pt. „Ufo” (w załączniku). Porozmawiajcie sobie na temat treści utworu. Zastanówcie się, jak według was wygląda taki ufoludek.

 

4. Namalujcie farbami ufoludka, takiego jak sobie wy wyobrażacie.

 

 

 

                                                                      15.04.2021r.

                                                   TEMAT DNIA; „BĘDĘ ASTRONAUTĄ”

 

 

1. Pobawcie się z rodzicami w zabawę ruchową „Zabawy astronautów”.

Dziecko maszeruje po pokoju przy rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas kolejnych przerw wykonuje polecenia rodzica., np.: stanie na jednej nodze, podskoki obunóż w miejscu, przeskakiwanie z nogi na nogę, skłony i wyprosty.

 

2. Następnie proponuję opowieść ruchowąWyprawa w kosmos”.

Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada rodzic:

Pewne dziecko postanowiło wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyło skafander kosmiczny, weszło po drabince do statku kosmicznego, zapięło pasy bezpieczeństwa i wystartowało. Leciało, leciało, omijało inne statki, machało rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowało na nieznanej planecie. Po drabince wysiadło ze statku i przeskakiwało z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgało się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucało do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyło dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas. podskakiwało w górę. Bardzo się przestraszyło. Zaczęło biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadło, poczuło się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznało mieszkańca planety, którą odwiedziło.

 

3.Zabawa rytmiczna " Kosmiczne rytmy".

Dziecko słucha prostych układów rytmicznych wyklaskiwanych przez rodzica, a dziecko powtarza je.

 

4. Zabawa orientacyjno-porządkowa  "Ufoludek".

Dziecko biega po pokoju w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej melodii. Na hasło: Ufoludek! Dziecko zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby ich poruszania się.

 

 

                                                    14.04.2021r.

                                  TEMAT DNIA; „DZIEŃ I NOC”

 

1. Rozmowa kierowana – Księżyc, gwiazdy i słońce.

Pooglądajcie sobie obrazki przedstawiające księżyc w kształcie koła i rogalika oraz gwiazdy i słońce. Następnie rysujcie te kształty palcem w powietrzu. Rodzic pyta dziecko:

- Czy widziało księżyc, gwiazdy i słońce?

- Kiedy?

- Jak wyglądały?

 

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa  "Dzień i  noc".

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Dzień! – Naśladuje zabawy piłką (np. odbijanie, rzucanie), na hasło Noc! – układa się na dywanie i udaje, że zasypia.

 

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa "Pogubione gwiazdki".

Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju gwiazdki różnej wielkości (mogą być klocki). Dziecko spaceruje po dywanie i  zbiera gwiazdki przy akompaniamencie dowolnej melodii. Kiedy wszystkie gwiazdki zostaną zebrane, chodzi po obwodzie pokoju, podskakując.

 

4. Zabawa klasyfikacyjna  "Od najmniejszej do największej".

Dziecko układa na stole zebrane w poprzedniej zabawie gwiazdki (klocki) zgodnie z ich wielkością. Układa łańcuch z gwiazdek z zastosowaniem rytmu: mała, większa, największa, mała, większa, największa (trzy sekwencje). A na koniec krótka bajeczka "Dzień i noc;https://youtu.be/ekY5oZDdQ4k

 

 

 

                                                    13.04.2021r.

            TEMAT DNIA; "ZMARTWIENIE KSIĘŻYCA"

 

  1. Na początek rozwiązujemy zagadki;                                                                                                                         

Czasem ma kształt bułki,

czasem – srebrnego rogala.

Kiedy słońce gaśnie,

on na niebie się zapala. 

 

Wśród gwiazdek, wysoko,

świeci się z daleka,

można już do niego

dolecieć rakietą.

 

2. Po rozwiązaniu zagadek rysujcie palcem kształt księżyca; w powietrzu, na dywanie, na plecach mamy, itp.

 

3. Zapoznajcie się z tekstem opowiadania J. Papuzińskiej pt."Jak mama zreperowała księżyc" (w załączniku)

    Porozmawiajcie sobie na temat opowiadania.

  • Kto płakał w nocy i obudził mamę?
  • Co się stało księżycowi?
  • O co martwił się księżyc?
  • Na jaki pomysł wpadła mama?
  • Z jakich składników zrobiła ciasto?
  • Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?
  • O co mama poprosiła księżyc?

4. Zabawa ruchowo-naśladowcza " Rakieta".

Dziecko przykuca dłonie trzyma na udach. Na słowa rodzica uruchamia rakietę zaczyna rytmicznie uderzać w uda; najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciąga do góry ręce i głośno krzyczy: Uuuuu... (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

5. Ćwiczenia graficzne "Kolorowy księżyc". Narysujcie, a następnie pokolorujcie zabawny księżyc wybierając różne kolory. Nazwijcie użyte kolory (sylweta księżyca w załączniku)

 

6. Pobawcie się w zabawę słowną rozwijającą myślenie  - Co by było, gdyby...? np. Co by było, gdyby ktoś ukradł księżyc?, itp.

 

                                                        12.04.2021r.

              TEMAT DNIA; "CHCIAŁBYM BYĆ KOSMONAUTĄ"

 

  1. Pooglądajcie sobie obrazki o kosmosie znajdujące się w galerii. Spróbujcie wspólnie z rodzicami nazwać to, co znajduje się na ilustracjach; kosmos, statki kosmiczne, planety

  2. Zabawa - ćwiczenie dużych grup mięśniowych " Kosmos – Ziemia"

Na hasło rodzica: Kosmos – dziecko, stoi, podnosząc ręce do góry, a na hasło: Ziemia – wykonuje przysiad podparty.

  1. Następnie proponuję ćwiczenia słuchowe – Co powiedziałam?

Rodzic wypowiada dotyczące tematu słowa z podziałem na sylaby, np.: ra-kie-ta, kos-mi-ta,pla-

-ne-ta, księ-życ, nie-bo. Dziecko powtarza całe słowa.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza " Rakieta".

Dziecko przykuca dłonie trzyma na udach. Na słowa rodzica uruchamia rakietę zaczyna rytmicznie uderzać w uda; najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciąga do góry ręce i głośno krzyczy: Uuuuu... (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Na koniec proponuję zabawę konstrukcyjną "Budujemy statek kosmiczny".

    Dzieci budują z różnych klocków statek kosmiczny, którym można byłoby udać się w podróż kosmiczną.

    Jeśli macie ochotę możecie sobie obejrzeć bajeczkę o kosmosie. Oto link;https://youtu.be/RRKJDn_8Su0.
Data dodania: 2021-10-19 10:51:33
Ilość wyświetleń: 360

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak

Partnerzy

Bądz z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej