34-323 Ślemień
ul. Żywiecka 6A
16.04.21r. – PIĄTEK
Temat dnia: „ Gwiazdy na niebie”
1. Wprowadzenie do tematu:
Porozmawiaj z mamą/tatą na temat naszego miejsca we wszechświecie:
-Czy wiecie gdzie mieszkamy?
-Jak nazywa się miejscowość, kraj, kontynent na którym mieszkamy?
-Jak nazywa się planeta, na której mieszkamy?
- A gdzie znajduje się nasza planeta?
- Co to jest kosmos?- jak myślicie?
Co to są gwiazdy? Obejrzyjcie krótki filmik
2. Czy znacie urządzenie, przez które można oglądać gwiazdy?? Zobaczcie. ( Obrazki różnych gwiazdozbiorów znajdziecie w plikach).
3. Opowieść ruchowa – „Wyprawa w kosmos”.
4. A czy wiecie, że możemy zrobić KOSMOS W SŁOIKU??? Spróbujcie
POZDROWIONKA :)
15.04.21r. – CZWARTEK
Temat dnia: „ Kiedy jest dzień, a kiedy noc?”
1. Rozwiążcie zagadki:
Ciemnym płaszczem świat przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące, a w kieszeniach sny ukrywa – zniknie, zanim wstanie słońce. (noc)
Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa. Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa. (dzień)
2. Zastanawialiście się jak to się dzieje, że jest dzień i noc i zmienność pór roku??
Obejrzyjcie krótką bajkę na ten temat:
3. Zabawa ruchowa pt. „Dzień – noc”.
Siądź z rodzicem na dywanie. Na hasło – dzień dobry – siedzicie na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło – dobranoc – kładdziecie się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczjących księżyc. Słońce – dzień, księżyc – noc. (układamy w kształcie koła).
4. Co wiecie o księżycu?? Zobaczcie filmik:
5. Zapraszam do ćwiczeń, cz.3, na str. 74-76.
6. Na koniec piosenka: Możecie wymyśleć do niej swój taniec :) Zastanówcie się kto to jest odkrywca? Czym możemy podróżować ??
POZDROWIONKA I JUŻ NIEDŁUGO DO ZOBACZONKA :)
14.04.21r. – ŚRODA
Temat dnia: „ Przybysze z kosmosu”
1. Wysłuchajcie rymowanki pt. „ Spotkanie z ufoludkiem”- czytanej przez mamę lub tatę.
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.
Zastanówcie się:
- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Kto to jest ufoludek?
2. Czym jest kosmos??
3. Zapraszam do kart pracy cz.3, na stronę 72.
Pokolorujcie pola na wskazane kolory, a zobaczycie to jest ukryty.
4. Opowieść ruchowa – Wyprawa na nieznaną planetę.
Mama lub tata czyta opowieść, a ty naśladuj czynności za rodzicem lub jeśli potrafisz pokaż je sam.
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.
5. Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.
Mama/tata pokaże Ci obrazki przedstawiające różne przedmioty ( obrazki znajdują się w galerii na dole strony). Nazwij je i spróbuj powiedzieć to czego służą. Odczytaj napis: RAKIETA – podziel na sylaby i głoski. Czy wiesz co oznacza czerwony i niebieski kolor liter??
6. Praca plastyczno-techniczna – „Nasza rakieta”- stwórz swoją rakietę (jaką chcesz i z czego chcesz) może być z klocków, z rolek po papierze, z pudełek. (przykłady rakiet znajdziesz w galerii na dole strony). Podziel się jej zdjęciem na grupowym facebooku.
7. Możecie zrobić doświadczenie z rakietą w domu.
8. Zapraszam do kart pracy, cz.3, na stronę 73.
9. Na koniec zobaczcie jak się myje włosy w kosmicznej rakiecie, jak się śpi…
13.04.21r. – WTOREK
Temat dnia: „ W przestrzeni kosmicznej”
1. Zobaczcie do kart pracy, cz.3 na stronę 70. Jeśli potraficie to przeczytajcie nazwy planet, jeśli nie to przeczyta Wam mama/tata.
Powiedzcie jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia...ósma planeta, licząc od słońca. Podzielcie na sylaby i na głoski.
2. Zapraszam do zobaczenia filmu, związanego z tematyką.
Układ słoneczny
3. Mama/tata przeczyta Wam opowiadanie pt. " Dzieci Ziemi-pamiętajcie (w tłumaczeniu Eleonory Karpuki) ( opowiadanie w załączniku)
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jak wyglądała Ziemia?
- Jak wyglądali mieszkańcy?
- Jak postępowali?
4. Czas na „Kosmiczny masażyk” z mamą/tatą lub misiem :)
Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek.
5.Zapraszam do kart pracy, cz.3, na stronę 71.
12.04.21r. – PONIEDZIAŁEK
Temat dnia: „ Na planecie chustolandia”
W tym tygodniu będziemy rozmawiać sobie o kosmosie. Dziś zapraszam na planetę „chustolandia”. Poznamy również literkę „f, F” na podstawie wyrazów „ farby”, „Franek”.
1. Jeśli macie w domu jakieś chustki, to poszukajcie, a jeśli nie to może być kolorowa bibuła (zielona, czerwona, żółta, niebieska). Jesteśmy na planecie chustolandia. Mieszkańcy poruszają się na niej w określony sposób- w zależności od koloru chustki/bibuły.
Mama/tata podnosi określony kolor, a Wy poruszacie się:
- zielony kolor- stoicie w miejscu;
- czerwony kolor – poruszacie się jak kosmonauta na księżycu;
- żółty kolor – czołgacie się, przygniata Was siła grawitacji innej planety;
- niebieski kolor – poruszasz się jak robot.
2. Ułóżcie kilka rymowanek o kolorach chustek:
Np. czerwony, czerwony, kolor ulubiony. Niebieski, niebieski, to kolor królewski.
3. Zabawa dla dzieci – Podróż po planetach.
4. Przygotujcie farby. Na kartce papieru zmieszajcie kolory:
- żółtej i niebieskiej
- niebieskiej i czerwonej
- czerwonej i żółtej
Jakie kolory Wam powstały?
5. Zabawy i ćwiczenia z literą " f, F " - zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą na podstawie wyrazów - " farby, Franek".
Podzielcie słowo "farby", "Franek" na głoski. Potraficie podać słowa które rozpoczynają się tą głoską, lub mają ja w środku, albo na końcu ? Jakie znacie inne imiona rozpoczynające się na głoskę „F”.
6. Zobaczcie jak piszemy literkę f, F. Spróbujcie palcem delikatnie po ekranie monitora, potem spróbujcie mazakiem samodzielnie kilka razy na białej kartce.
7. Zapraszam Was do ćwiczeń – Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 80-82 i 86.
8. Na koniec taniec.
POZDROWIONKA :)
"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"
34-323 Ślemień
ul. Żywiecka 6A